chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robin & Priscilla - WaarBenJij.nu chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robin & Priscilla - WaarBenJij.nu

chiang mai

Door: rosil

Blijf op de hoogte en volg Robin & Priscilla

14 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ennn daar zijn weer, vanuit Chiang Mai dit keer (het noorden van thailand). Na een dagje Ayuthaya (wat erg mooi was vooral de ruïne en de boottocht door bangkok), in bangkok vetrokken met de bus. Deze viel overigens heel erg mee, veel beemruimte, bredere stoelen als in het vliegtuig en we kregen nog een gezellige doos met koekjes en pakjes drinken ook. Wat wil je nog meer. We zaten in een bus met alleen maar locals, maar dat heeft ook wel weer wat. Zo stopte de bus s avonds laat ineens en ging iedereen eruit om gratis te eten... Wij hebben even gepast, hadden het ook te druk met de thaise versie van de smurfen :).
S Morgens vroeg in chiang mai aangekomen en het was vooral erg koud, heel verschil met bangkok. Het word hier s middags wel gewoon erg warm maar de avonden en ochtenden zijn wat koeler. Het was even een zoektocht naar ons guesthouse maar des te blijer warem we dat we hem gevonden hadden. Backpacks in de kamer en gelijk op avontuur, tempels kijken!! En daar zijn er genoeg van hier. De tweede dag hebben we zipline/ jungleslingeren gedaan. Vooral ro had hier erg veel zin in (ik was na het bungeejumpen in aus wel even klaar met hoogtes) maar als je er toch ben kun je er maar beter voor gaan. En wat was het gaaf!! Midden in de jungle op enorme hoogte van de ene kant naar de andere kant slingeren, veertig meter lang over rijstvelden 'vliegen'... prachtig uitzicht!! (en of het toch dat bungeejumpen was maar de hoogtes deden me dit keer niks). De dag erna zijn we gaan mountainbiken, en dat was GAAAAAAF!! Ruim vier uur lang hebben we off road door de jungle van chiang mai gescheurd. Stukken omhoog, kapot gaan zeker met die hitte. En stukken naar beneden, waarbij je zo hard ging dat je gewoom weet dat als je valt je vooral niet naar rechts moet vallen (daar was namelijk tijdens de hele rit een afgrond zo diep dat niet in te schatten is hoe diep.) veel mensen van de groep gevallen, eentje achter ons ging voorover over z'n stuur. Maar angst is de grootste vijand als je zo hard gaat dus remmen los op de trappers staan en gewoon gaan. Aan het einde mocht je als je wilde nog single tracks (hele smalle stukjes die nog veel moeilijker waren) wederom heel erg gaaf. Aan het einde gezellige lunch aan een meer en toen weer terug richting guesthouse. De dag erna wilden we eigenlijk een "relax dagje" houden maar er is hier zoveel te zien en te doen dat we naar de doi suthep zijn gegaan. Een tempel in de jungle met uitzicht op chiang mai. Na 290 treden omhoog daar rond gelopen en in een van de tempels door een monnik ingezegend met heilig water (baat het niet dan schaadt het niet) en kregen we een bandje om en wenste hij ons geluk enz. En maandag was het tijd voor de olifanten. Een hele dag lang genieten van deze enorme beesten. Het was even rijden voor we midden in de jungle waren maar een toplocatie. Eerst kregen we uitgebreid instructies, wat ook wel nodig is want we hebben het over beesten van 2 ton! En daarna gingen we kennismaken met de olifanten. Omstebeurt een stukje 'proefrijden' om te kijken of de instructies er goed in zaten en toen tijd voor een heerlijke lunch. Na de lunch gingen we op de olifanten, wij hadden papa, de grootste van allemaal, 41 jaar. Ro eerst voorop (later een wissel) een tocht gemaakt van ongeveer een uur. Onderweg kwam papa nog een modderpoeltje tegen dus dat kregen wij heerlijk over ons heen haha. En toen we terug waren kwam het leukste gedeelte... samen met de olifanten de rivier in!! Papa ging er heerlijk voor op z'n zij liggen, waarna wij hem konden schoonborstelen. We mochten zelfs in het water op z'n rug. En dan denk je: kijk ons eens in de jungle van thailand in een rivier op de rug van zo een fantastisch beest, maar 1 woord voor GENIETEN!!! We hebben een topdag gehad. Naast al deze bijzonder leuke dingen hebben we ons s avonds prima vermaakt op de verschillende marktjes en restaurantjes. Vandaag was alweer onze laatste dag in chiang mai, vanavond vertrekken we per bus richting het zuiden. We hebben vandaag nog wel een paar tempels gepakt, je moet elke dag benutten :). Tor later x

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Backpacken door Thailand

25 Januari 2014

phi phi phi phi phi

20 Januari 2014

even allemaal de zonnedans graag :)

14 Januari 2014

chiang mai

06 Januari 2014

aangekomen in bangkok

04 Januari 2014

vakantietijd
Robin & Priscilla

Wij zijn Robin(24) en Priscilla(25) uit Rotterdam. Zaterdag 17 november is het eindelijk zover, we gaan samen tien weken lang op reis!! We beginnen onze reis in Thailand, waar we drie weken blijven. Daarna vliegen we via Sydney naar Cairns, dan hebben we zeven weken de tijd om van Cairns (langs de oost-kust) naar Sydney te rijden in onze camper. Vanuit Sydney vliegen we dan via Kuala Lumpur weer naar Nederland. Via deze site willen wij jullie allemaal op de hoogte houden van ons grote avontuur en misschien ook af en toe wat fotootjes plaatsen.

Actief sinds 24 Okt. 2012